קהילה לומדת באור יהודה בתחום המדעי-הנדסי

הצגת פרויקט החלל על ידי לירון קפלנסקי

בית הספר השש-שנתי אורט "פרקאוף" פתח השנה תכנית לימודים בין-תחומית במגמה המדעית-הנדסית לתלמידים מצטיינים בכיתה ט'. המטרה היא לכונן קהילה לומדת הכוללת את ציבור התלמידים, המורים וההורים בעיר.

 

ביטוי מעשי ומוצלח לקהילה לומדת זו התקיים לאחרונה במפגש ראשון, שהתקיים בתפוח הפיס: למעלה מ-100 מוזמנים הגיעו למפגש, ביניהם תלמידי המגמה המדעית-הנדסית, הורים, מחנכות הכתות, מורים, כמו גם הנהלת בית-הספר בראשותה של מנהלת הקריה הגב' פרידה דרוק. מרשת אורט נכחה ד"ר לאה קליינמן, מנהלת האזור.

 

מרכז המגמה, דורון יוסף-חסידים, סקר את תכנית הלימודים והזמין את המשתתפים לצפות במוצגים: 

  • עמדות ממוחשבות הציגו עבודות התלמידים
  • בוצעו הדגמות ומדידות ביו-רפואיות של טמפרטורה, דופק וזרימת אוויר
  • מהו חור שחור וכיצד נוצר ועוד ועוד.
  • בלטה ביצירתיותה לירון קפלנסקי אשר לקחה את הנוכחים לסיור באתרי נאס"א, וסיפרה על מעבורות חלל. 

ברוח יצירתה של קהילה רחבה ופעילה, לקח חלק גם אור דיין, בוגר המגמה, המתגייס בימים אלה. אור הציג את הפרויקט שלו, שחקר השפעה של אותות חזותיים ומשימות קוגניטיביות על דופק.

 

חתם את הערב ד"ר עדו וולף, הורה של תלמיד במגמה בכתה ט' וחוקר ומפתח בתחום הרפואה, אשר ריתק את הקהל בהרצאתו אודות השימוש בהורמון קלוטו בטיפול בסרטן השד.

 

תוכנית הלימודים במגמה המדעית-הנדסית, אשר פותחה על ידי מכון גורלניק ברשת אורט, מתבססת על גישות חדשניות בהוראה. הנושאים המדעיים-הנדסיים הנלמדים במגמה, משלבים תחומי-דעת וחידושים, העומדים בחזית המחקר והפיתוח כמו הנדסה ביו רפואית, רובוטיקה ובינה מלאכותית ואווירו-חלל.   

 

הלמידה היא סביב מיזם פיתוח או מחקרי המבוצע בעבודת צוות של שלושה עד שישה תלמידים. התלמידים לומדים את דרכי התכנון והביצוע של מיזם ועוברים בפועל את השלבים השונים בביצועו: משלב הרעיון, דרך בדיקת ההיתכנות ועד המימוש. בחלק מן המקרים מגיעים התלמידים לשלב בניית אב-טיפוס.

negishut icon עבור לתוכן העמוד