דלג על בר עליון
בר עליון

ברנקו וייס ובית יעקב מובילים בחינוך ערכי

22/08/2016 16:00
ברנקו וייס ובית יעקב מובילים בחינוך ערכי (הגדל)

תיכון ברנקו וייס ותיכון בית יעקב מאור יהודה נכללים בין 277 חטיבות הביניים והתיכונים המצטיינים בארץ בהישגיהם הערכיים, החברתיים והלימודיים בשנת תשע"ו. בעקבות זאת, המורים בשני בתי הספר הללו יקבלו במשכורת הקרובה תוספת לשכר בהתאם לדירוג שקיבל המוסד החינוכי שבו הם מלמדים. ברנקו וייס נכלל ברמת תגמול 1, הרמה הגבוהה ביותר, ובית יעקב ברמת תגמול 4.

 

ראש העיר, עו"ד ליאת שוחט, בירכה את מנהלי בתי הספר והצוותים החינוכיים, וציינה: "זו גאווה אדירה בשבילנו שבתי הספר ברנקו וייס בראשות המנהל הרצל שקרצי ובית יעקב בראשות המנהלת אסתר ליכטיג זוכים להכרה על העבודה הקשה וההשקעה הרבה. בעיני יש עולם שלם של מושגים חינוכיים שלא מסתכם אך ורק בציונים, ולתפיסתי החינוך לערכים הוא לא פחות חשוב".

 

הרצל שקרצי, מנהל תיכון ברנקו וייס, ציין בסיפוק רב: "על פי התפיסה שלנו התלמיד נמצא במרכז. אנחנו תופסים את נושא החינוך הערכי כדבר ששזור בתוך הנושא הפדגוגי. הנושא הערכי הוא גם המטרה וגם כלי לשילוב התלמידים בזירות העשייה. אנחנו עובדים הרבה מאוד על מעגלי שיח והתוצאות המידיות שאנחנו רואים זה מעורבות של התלמידים שלנו גם במעורבות היישובית, וכשמגיעים לגיוס לצה"ל, אנחנו עומדים על שיעור של 93 אחוז של מתגייסים, שמתוכם 60 אחוז מתגייסים לשירות קרבי או שירות משמעותי. אני חושב שהצלחנו לייצר קבוצת תלמידים שעונה על ההגדרה של קהילה בתוך בית הספר ואנחנו מחברים לכך את הורי בית הספר, שהם שותפים מלאים".

 

אסתר ליכטיג, מנהלת תיכון בית יעקב, ציינה: "אנחנו תיכון ששואף למצוינות ברמה הגבוהה ביותר, כמו כל בתי הספר האיכותיים ביותר בארץ. התלמידות שלנו מגיעות חדורות מוטיבציה אחרי כיתה ח' ועם צוות מורות מדהים אנחנו מובילים את התהליכים בשיתוף משרד החינוך. אני רוצה לברך את צוותי החינוך והתלמידות שלנו על ההישג המצוין".

 

בתי הספר מתוגמלים על ההישגים הבאים: הישגים חברתיים – מניעת נשירה ורמות שונות של קרבה לזכאות לתעודת בגרות; הישגים ערכיים – קליטת תלמידי חינוך מיוחד, שיעור גיוס לשירות צבאי, אזרחי או לאומי גבוה; הישגים לימודיים – זכאות לתעודת בגרות, הצטיינות במבחני בגרות, זכאות לתעודת בגרות איכותית. קידום התלמיד על פי יכולותיו ולא רק במימד של זכאות לבגרות.

 

במשרד החינוך הבהירו כי הקריטריונים לתגמול מכוונים לבתי הספר שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר בקרב הלומדים ולא לבתי הספר בעלי ההישגים הגבוהים ביותר. התגמול הדיפרנציאלי מחושב על פי אחוז השיפור שביצעו בתי הספר ביחס לשנה הקודמת ועל פי אחוז השיפור שהם קידמו את תלמידיהם ביחס לרמתם. הדגש ניתן על שיעור השינוי ולא רק על הציון הסופי.

negishut icon עבור לתוכן העמוד