תקשוב


כללי

סביבת המחשב היא סביבה עתירת ייצוגים ודינאמית המהווה חלק מהסביבה החברתית - תרבותית בגן הילדים. שימוש מושכל בסביבה זו בתהליכי ההוראה-למידה עשוי לתרום לצמצום פערים, לשוויון הזדמנויות ולקידומם של ילדים בתחום הקוגניטיבי, השפתי, הרגשי והחברתי וכאמצעי להכנה לעבודה בסביבה של ימינו. טכנולוגיות המידע המתפתחות בקצב מואץ, יוצרות מצבי למידה חדשים ומשתנים המחייבים ראיה מחודשת של הכשרת גננות וילדים לעבודה ולמידה בסביבות מורכבות.

סביבת המחשב כוללת את עמדת המחשב עצמה, סל תוכנות ובו תוכנות office וציוד פריפריאלי כגון: מדפסת, סורק, מצלמה דיגיטאלית, מיקרופון, מערכת שמע וצורב.


אתגרים
שילוב המחשב במוסדות החינוך מציב שלושה אתגרים מרכזיים:

• ניהול הלומדים - צמצום הפער הדיגיטאלי, מתן שוויון הזדמנויות לכל ילד ומעקב אחר תהליכי למידה.
• ארגון סביבת הלמידה: ניהול יעיל של מידע במחשב לשימושם של הילדים ולשימוש צוות הגן; התאמת השימוש ביישומי מחשב לילדים אשר טרם למדו קרוא וכתוב, על ידי השלמה באמצעות תפריטים גרפיים, צלמיות, שילוב קול ועוד; שימת דגש על נהלי כניסה, ניווט ויציאה נאותים.
• עיצוב תהליכי הוראה-למידה: הפעלה יחידנית וקבוצתית עם וללא תיווך; שימוש במחשב כסיפרייה ויזואלית, ובתהליכים של לקראת קריאה וכתיבה; תהליכים אלה מקבלים משמעות מהיותם משולבים אינטגרטיבית בחיי הגן בפעילויות המכוונות והמזדמנות ובתכנים השונים.


מטרות
 

1. טיפוח הנטייה להשתמש במחשב לצורכי חיפוש, טיפול, עיבוד ועיצוב מידע.
2. טיפוח מיומנויות של הפעלה, סקירה וניווט עצמי במחשב.
3. טיפוח מיומנויות של סדר וארגון בסביבת המחשב.


 

במהלך השנתיים האחרונות, עיריית אור יהודה השקיעה משאבים רבים על מנת להקנות סביבה טכנולוגית מתקדמת במוסדות החינוך ובגני הילדים.

ביצענו סקר צרכים מקיף ויצרנו תכנית עבודה שבמסגרתה רכשנו מחשבים חדשים, מסכים ומדפסות משולבות, כאשר על כל מחשב הותקנו תוכנות אופיס 2010, תוכנות לומדה לגיל הרך, מצגות סיפורים ומשחקים חינוכיים, כמו כן בוצעו עבודות תשתית תקשורת בכל הגנים וכיום כל בתי הספר גני הילדים מחוברים לרשת האינטרנט ברוחב פס מהיר הכולל מערכת לסינון אתרים.

יעדנו העיקרי הינו קידום נושא התאמת הלומדות הממוחשבות והתאמתם לצרכי בתי הספר והגנים ומצד שני להקנות סביבה טכנולוגית יעילה לצוותים הפדגוגיים.

negishut icon עבור לתוכן העמוד