הורים יקרים,
פסיכולוגים של השירות הפסיכולוגי יקשיבו, יתמכו ויעניקו לכם יעוץ אישי וכלים רגשיים עם תקופה מורכבת זו.  

שלל עצות לעבור את הסגר ביחד:

1. שמרו על קשר עם הילד/ה או הנער/ה. בדקו עימם באיזה ערוץ נח להם להיות בקשר.
2. בדקו עם עצמכם וילדכם מה עוזר לכם בדרך כלל במצבי קושי? מה עזר בסגר הקודם? במה אתם מרגישים שהשתפרתם בהתמודדות לאורך התקופה האחרונה?
3. נרמלו את הסיטואציה. המצב הוא כזה והתגובה היא תגובה נורמלית למצב לא נורמלי.
4. צרו סדר ועוגנים ביום. מסגרת שתאפשר אי של ודאות לנו וילדים ( ארוחות משותפות בזמנים קבועים, פעילויות וכו').
5. עודדו פעילות גופנית חישבו על הפעילות כמו על תרופה שחייבים לקבל ועשו מאמץ יחד עם ילדכם להוציאו בשותפות לכל פעילות. 
6. עודדו ביטוי של מצוקה. דיבור על המצוקה מפחית אותה, מאפשר ביטוי ופרספקטיבה. ילדכם לא משתף? שתפו אתם במצוקות ברמה מותאמת לגילו ושאלו אותו עם הוא שותף לתחושותיכם.  
7. חרף הריחוק החברתי עודדו קשר חברתי בערוצים שונים. במידה ולא ניתן מסיבות של סיכון בריאותי – הפכו את המשפחה למעגל חברתי חשוב. 
8. השתדלו כמה שיותר למקד את השיח בעידוד התנהגויות חיוביות מקדמות רווחה נפשית (כגון ספורט, משחק, שיח, למידה, כיף, צחוק, תחביבים וכד') בבחינת "מה ששמים אליו לב – מלבלב".  
9. שדרו תקווה ואמונה גם אם עדיין מאוד קשה. 
10. כדאי להתמקד בדברים שיש לכם שליטה עליהם. לנסות לקבל את הדברים שאין שביכולתכם לשנות במקום להתנגד להם. 
11. "הכרת תודה" משפרת את החוסן הנפשי ומפחיתה חרדה. 
12. סייעו בפרשנות מחודשת של מצב הסגר עבור הילדים. זאת מציאות שאפשר להכיל ולהתמודד איתה בהתאם לשלב ההתפתחותי של הילד.

במידה ותהיו מעוניינים בהתייעצות, ניתן ליצור קשר בימים: א'-ה' בין השעות 8:00 עד 16:00 ולהשאיר פרטים אצל רותם בליזינסקי, מזכירת השירות הפסיכולוגי החינוכי במייל rotemb@or-ye.org.il, בטלפון 073-3388561 או דרך הוואטסאפ: 0502207967

בברכה,

ד"ר רונית גלר
וצוות השרות הפסיכולוגי