אני חוזר לגן ולבית הספר - טיפים לחזרה לשגרה

חזרה לשיגרה: החזירו את ילדיכם  לשיגרת שינה, אכילה ופעילויות נוספות. השיגרה חשובה להתפתחות ולתחושת הביטחון של הילד.  

עודדו שיח רגשי: שאלו את ילדיכם כיצד הוא מרגיש ועודדו הבעה של מגוון רגשות. שוחחו עמו מה יעזור לו אם ירגיש קושי.  

התחילו ביציאות יזומות מן הבית :ילדים שהיו הרבה זמן בבית מרגישים שהבית הוא מקום בטוח והחוץ מפחיד. מומלץ לצאת לטיולים קצרים מחוץ לבית ולבנות תחושה שבחוץ גם נעים. 

הדגישו את הכוחות של ילדיכם: חשוב להאמין ביכולת שלו לחזור לשיגרה. מרבית הילדים יצלחו את החזרה לשיגרה תוך מספר ימים. חזקו את כוחות ההתמודדות שלו. 

שימו לב לאותות מצוקה : אם ילדכם מבטא קושי משמעותי בחזרה לשגרה, המתבטא בשינוי התנהגותי- בעצב ובכי רב, בחרדה או בקשיי התנהגות והתפרצויות זעם. לצד גילויי הבנה, שתפו את צוות הגן ובית הספר, והיוועצו גם בשירות הפסיכולוגי לפי הצורך.

שימו לב גם לעצמכם: אתם מקור הכוח עבור ילדיכם. לכן חשוב שתהיו קשובים לעצמכם ולצרכים שלכם. אם אתם חשים במצוקה, ומתקשים להתמודד, פנו לעזרת בן משפחה, חבר קרוב, ואף אלינו, הנמצאים כאן עבורכם.

בתקווה לימים טובים יותר
צוות השרות הפסיכולוגי החינוכי  זמין לשאלות שלכם
אנא צרו קשר: 
בטלפון :073-3388561
בווטסאפ:050-2207967
במייל: rotemb@or-ye.org.il