אהוד מנור

אורנה חביב, מנהלת בית ספר

מנהלת בית ספר
רחוב ניצן 2
בית ספר יסודי א`-ו`

בית ספר יסודי א`-ו`

מנהלת בית ספר : עידית בלכר

כתובת : רחוב ניצן 2
טלפון לפניות ויצירת קשר:
03-6340170

אתר בית הספר

ערכים מובילים: אחריות, כבוד, מצוינות

אחריות - הנעת מהלכים לתפקוד מיטבי באחריות ובאכפתיות. אמונה ביכולותיהם של התלמידים ולקיחת אחריות אישית לקידומם כפרטים וכקבוצה, תוך קיום קשר משמעותי ודיאלוג מתמיד עם התלמידים

כבוד - שמירה על כבודו של כל אדם: מורים כלפי תלמידים, תלמידים כלפי מורים, מורים כלפי הורים, הורים כלפי מורים 

מצוינות - הנעה ללמידה מתמדת, שאיפה למצוינות, חדשנות ויזמות, ביצירתיות ובחדוות עשייה

תכניות חינוכיות פעילות בבית הספר

בית ספר מקדם בריאות
כיתות א`-ו` | משתתפים כלל תלמידי בית הספר | תכנית שנתית

  • מהות התכנית: בית הספר רואה בחינוך לבריאות מטרה חשובה. מקיימים ימי שיא, הפסקות פעילות, הפסקות בריאות ופעילויות מגוונות בתחום
  • בית הספר מקדם את הבריאות במגוון תחומי דעת: שפה, מדעים, מתמטיקה וחינוך, באמצעות מערכי שיעור מובנים על מנת לקדם את התחום באופן ספירלי
  • קידום הבריאות נעשה במגוון כלים דיגיטליים: בניית שאלונים מקוונים, מצגות ושימוש בכלים שיתופיים לקידום התחום
  • גוף מפעיל: צוות בית הספר

חושבים שפה 
כיתות ג`-ו` | תכנית שנתית

  • מהות התכנית: הקניית ורכישת מיומנויות הקריאה וכישורי שפה 
  • במסגרת התכנית מתקיימים שיעורי "מודלינג" בכיתות המועברים על ידי מדריכים ממכון חדד שבאוניברסיטת בר אילן
  • מחנכות כיתות אלה מודרכות על ידי מדריכת המכון ומדריכה בית ספרית, ומטמיעות את דרך העבודה בשאר שיעורי המקצועות רבי המלל
  • תלמידים מתקשים זוכים לשיעורי הוראה מותאמת הניתנים על ידי מאבחנים של מכון חדד
  • גוף מפעיל: מכון חדד

שחמט 
כיתות ד` | תכנית שנתית

  • מהות התכנית: לימודי שחמט לפיתוח החשיבה 
  • גוף מפעיל: עיריית אור יהודה

דיבייט 
כיתות ה`-ו` | תכנית שנתית

  • מהות התכנית: לספק לתלמידים ארז כלים ייחודי לדיבייט ורטוריקה
  • פיתוח אמנות הדיבור וההקשבה, הענקת כושר ביטוי גבוה, כלים לתקשורת בין אישית
  • שיפור יכולת ניהול משא ומתן, פיתוח יכולת שכנוע 
  • עמידה מול קהל ללא פחד במה, העצמת הביטחון העצמי 
  • התלמידים המשתתפים בתכנית לומדים להביע רעיון באופן רהוט ומהיר, לשלוט בתקשורת השכנוע, להקשיב לזולת ולפתח סבלנות וסובלנות בעת דיון, שיג ושיח
  • התכנית מסייעת בשיפור כישורי השפה הדבורה
  • גוף מפעיל: דיבייטים - רוטרי

קרן קר"ב - חוגי העשרה 
כיתות א`-ו` | משתתפים כלל תלמידי בית הספר | תכנית שנתית

  • אשכולות חשיבה; לימוד משחקי חשיבה ודרכם שיפור מיומנויות החשיבה וטיפוח מיומנויות וערכים חברתיים כגון: שיתוף פעולה, סבלנות, מנהיגות חיובית, התמודדות עם כישלון ועוד 
  • אנגלית; העשרת השפה האנגלית, כהכנה ללימודי האנגלית המחייבים על פי משרד החינוך 
  • חקלאות; לימודי חקלאות ואיכות הסביבה בשילוב עבודה בגינה לימודית- העשרת הידע יחד עם טיפוח ערך האחריות לסביבה
  • אמנויות הבמה; לימודי דרמה ותאטרון כמנוף להעצמת הביטחון והדימוי העצמי 
  • נגינה; תיפוף על דליים, תיפוף על הגוף כמנוף להעצמת הביטחון והדימוי האישי, ולפיתוח מיומנויות חברתיות
  • מסביב לעולם; לימוד על מדינות שונות ותרבויות שונות, כחלק מהחינוך לסובלנות 
  • בובנאות; בניית בובות תאטרון בהלימה לסיפורים הנקראים עם התלמידים בכל שיעור, להעשרת השפה ועידוד אהבת הקריאה
  • גוף מפעיל: קרן קר"ב

טיפוח הזהות היהודית 
כיתות א`-ו` | משתתפים כלל תלמידי בית הספר | תכנית שנתית

  • מהות התכנית: תלמידי בית הספר מתנסים בפעילויות יצירתיות ומגוונות לטיפוח הזהות היהודית בנושאים שונים; מעגל השנה, ערכי מפתח הל"ב, פרקי אבות ומורשת ישראל על מנת לטפח את הזהות היהודית
  • פעילות זו נעשית בשיתוף עם עמותת אומ"ץ ותיכון "אור חנה"
  • מתקיימים ימי שיא מגוונים סביב חגי ישראל, ערכים ומורשת לכלל התלמידים
  • גוף מפעיל: תיכון אור חנה ועמותת אומץ

עיר המח"ר 
כיתות ג` | תכנית שנתית

  • מהות התכנית: תכנית מח”ר היא תכנית לה שותפים משרד החינוך, משרד המדע, חברת YTEK והטכניון. התכנית הינה במימון עיריית אור יהודה, ובמסגרתה לומדים תלמידי כיתות ג` 2 ש"ש מדעים, רובוטיקה ועוד תחומים הקשורים למדע ולמתמטיקה, מתוך מטרה לפתח דפוסי חשיבה מתמטית ובקיאות בתחומי המדעים בקרב התלמידים
  • גוף מפעיל: עיריית אור יהודה, בשת"פ עם הטכניון

חינוך לערכים - החינוך לחיים בחברה 
כיתות א`-ו` | משתתפים כלל תלמידי בית הספר | תכנית שנתית 

  • מהות התכנית: אנו מלמדים ומיישמים את הערכים בכל שכבות הגיל על פי מתווה תכנית "מפתח הלב"
  • תכנית "שגרירי מפתח הלב"; במסגרתה בכל חודש כיתה אחרת אחראית על הטמעת הערך בקרב שאר תלמידי בית הספר
  • תלמידי הכיתה והמחנכת בונים יחד מערך שיעור על הערך ומעבירים אותו בכל כיתות בית הספר בצורה חווייתית 
  • מדי חודש שגרירי ערך החודש שלנו – נציגי כל הכיתות שפעלו בהתאם לערך החודש הנלמד – מקבלים את תעודת שגריר החודש
  • בית ספרנו זכה שלוש שנים ברציפות בפרס הצטיינות יתרה על עשייה חברתית – ערכית
  • גוף מפעיל: תלמידי בית הספר בהובלת רכזת חברתית

נתיבים של אמפתיה 
כיתות א` | תכנית חצי שנתית 

  • מהות התכנית: תכנית חווייתית בכיתות א` להעצמה של אמפתיה ואינטליגנציה רגשית ולפיתוח ושיפור השיח הבין-אישי והאקלים החברתי המיטבי
  • תכנית בינלאומית וותיקה ומצליחה המבוססת על חקר מדעי המוח וההתנהגות
  • מפגש שבועי מונחה של ילדי הכיתה עם אמא ותינוק; הילדים יושבים במעגל סביב האם והתינוק ומתבוננים בהתנהלות הטבעית והחופשית שמתקיימת ביניהם. מחנכת הכיתה מנחה את המפגש ובמהלך התצפית ובאמצעות סדרה של שאלות מדויקות ומובנות היא מגרה ומאמנת את "שרירי האמפתיה" של הילדים שכלל לא מודעים לכך שמאחורי הקלעים מתרחש בקרבם תהליך רגשי וקוגניטיבי חשוב ומשמעותי
  • התכנית מלווה בתהליך עמוק ומובנה
  • המחקרים הרבים שנערכו על התכנית מלמדים על כך שהיא תורמת תרומה משמעותית לפיתוח אמפתיה ואינטליגנציה רגשית בקרב הילדים, ומסייעת לקידום ערכים של סובלנות, הקשבה, אמפתיה וכבוד הדדי
  • גוף מפעיל: עמותת "ואהבת"