בית אקשטיין
מורדי גיגי, מנהל בית הספר

מנהל בית הספר
רחוב הרצל 44
בית ספר על יסודי ז`-י"ב
בית ספר על יסודי ז`-י"ב
כתובת : רחוב הרצל 44
טלפון לפניות ויצירת קשר:
03-6346307
ערכים מובילים: אנושיות ואהבת האדם, אמונה באדם, התמדה ונחישות
חינוך לערכים ואהבת הארץ, יצירת אקלים של כבוד אנושי, איתור יכולות וכישורים ייחודים וטיפוחם. מתן אפשרות להתפתח על-פי דרכם האישית של התלמידים ויצירת סביבה לימודית תומכת ואווירה מעודדת , תוך מתן דוגמה אישית ומוסדית. בתכנית "איכות החיים" הייחודית לארגון בית אקשטיין, נבנית לכל תלמיד תכנית תמיכה אישית, בהתאם לצרכיו וליכולותיו
תכניות חינוכיות פעילות בבית הספר
תרבות יהודית ישראלית
כיתות ז` | 24 תלמידים פעילים | תכנית שנתית
- מסגרת יוזמת "אוצרות"; תרבות יהודית ישראלית במחוז תל אביב בשיתוף בית אביחי
- מהות התכנית: העמקת ההיכרות עם אוצרות הרוח והיצירה היהודית. במסגרת טיפוח יוזמה בית ספרית נבחר הנושא `דמויות` העוסק בדמויות מפתח מתחומי דעת מגוונים מהעבר ומהווה, עם דגש לדמויות מקומיות (מרדכי בן פורת יחזקאל קזז)
- התכנית כוללת מפגשים, סיור במוזיאון, הפעלות והרצאות
- הגוף המפעיל: רכזת פדגוגית ומורות ליווי מדריכה מהפיקוח
Touch and Learn אנגלית
כיתות ז` – ח` | 44 תלמידים פעילים | תכנית שנתית
- מהות התכנית: יישום למידה רב חושית וחווייתית עם תלמידים לקויי למידה, התאמה, יצירת עניין, סקרנות, והטעמה עמוקה וארוכת טווח של חומרי לימוד. הלמידה הרב חושית היא בסיס חשוב המסייע להטמיע שפה זרה
- פרויקטים ועבודות חקר BPL
- בין הנושאים: הקמת מרכז קניות BEMALL
- הקמת מרכז (למידה, הכנת מוצרים) והפעלת המרכז ביום שיא
- עבודת חקר בנושא דמויות
- לימוד שירים בדרך חווייתית
- הגוף מפעיל: מורה לאנגלית ורכזת פדגוגית
מרכז שפתי
כיתות ז` | 12 תלמידים פעילים | תכנית שנתית
- מהות התכנית: ההטרוגניות בכיתות מחזקת את הצורך בלמידה מותאמת שתאתגר ותקדם את כלל תלמידי הכיתה- כל אחד על פי רמתו ומסוגלותו
- בכיתה הוקם מרכז עם כרטיסיות משימה חווייתיות בתחומי השפה
- במהלך השיעורים התלמידים בוחרים את המשימות ומבצעים אותם בעבודה אישית או קבוצתית
- המשימות הינן קצרות ומסייעות להגברת ההנעה הפנימית של התלמידים בכך שהן מספקות חוויית הצלחה מידית
- הגוף המפעיל: מורות וסטודנטיות
מועדון דיבייט
כיתות ז` | 12 תלמידים פעילים | תכנית שנתית
- מהות התכנית: מועדון הדיבייט מעודד שיח מכבד בין תלמידים ומפחית את מקרי האלימות
- התלמידים לומדים על משמעות הוויכוח והשכנוע בחיי היומיום ועל אופנים שונים בהם ניתן לנהל עימותים
- הם מתנסים בכך באופן אישי תוך בקרה על התהליכים שמתרחשים בזמן הוויכוח
- התלמידים נחשפים לטכניקות שונות כמו: שאלה רטורית, פנייה לרגש, שפת גוף ועוד
- הגוף המפעיל: מורה ותומכת הוראה