משרד הרווחה רואה את הקליטה כתהליך ארוך-טווח בתחומי התעסוקה, החינוך, הבריאות והחברה, המחייבים פעילות מקבילה ומתמשכת של גורמים מוסדיים ושיתופי פעולה.
העקרונות המנחים לפעולות המחלקות לשירותים חברתיים:
- הגברת שיתופי הפעולה בין המחלקות לשירותים חברתיים לבין כלל השירותים והארגונים המטפלים בעולים
- ניצול מרבי של תשתיות השירותים הקיימים בישוב והתאמתן לצורכי העולה כנדרש
- מתן עדיפות לשירותים קהילתיים וקבוצתיים בתמיכה ובסיוע לפתרון בעיות משותפות של קבוצות העולים השונות
- הפעלת מתנדבים, עובדים סמך מקצועיים ופעילים אחרים בקהילה, להגברת השתלבות העולה באופן יעיל בקהילתו החדשה
- מניעת תלות לאורך זמן של העולים במערכות הפורמאליות, תוך שהם לומדים להכיר את המערכות השונות הפועלות בתחומים השונים ובכך למעשה לעזור להם להשתלב באופן יעיל ועצמאי בחברה הישראלית
דרכי התערבות
- טיפול בפרט ובמשפחה בעולים חדשים בדגש על העולים מאתיופיה
- תיווך וסיוע לעולה בקשר עם שירותים אחרים
- מוקד קליטה עירוני לעולים מאתיופיה, המפעיל תכניות ייחודיות לאוכלוסייה זו
- הפעלת קבוצות טיפוליות להגברת המודעות בנושאים שונים, אישיים וחברתיים
- סיוע בהשתלבות בתעסוקה ע"י תיווך והטמעת מיומנויות חיפוש עבודה
דרכי פנייה
פנייה ישירה לאגף לשירותים חברתיים וקהילתיים (רווחה)
הפניה ע"י גופים ציבוריים אחרים כמו: משטרה, בתי משפט, קופות חולים וכו`
במצבי חרום לאחר שעות העבודה ניתן להתקשר למוקד עירוני 106, 03-7402400
היחידה לקליטת עלייה
כתובת: שד` אליהו סעדון 120, קומה ג`
טלפון: 073-3388481 / 073-3388482