אחרי 35 שנה: מהפכת הענק בהיכל התרבות של אור יהודה יוצאת לדרך
לאחר ששופצה המבואה המרכזית, העבודות עוברות לאולם המרכזי שישודרג מהמסד עד הטפחות ויכלול החלפת כיסאות, מערכות אקוסטיקה ומולטימדיה מתקדמות וחידוש של הבמה וחדרי האמנים. ראש העיר, ליאת שוחט: "מביאים את קדמת הטכנולוגיה וחוויית צפייה ברמה הגבוהה ביותר לתושבי העי
עיריית אור יהודה החלה בימים אלו בפרויקט הדגל לחידושו ושדרוגו המקיף של היכל התרבות העירוני. ההיכל, שהוקם בשנת 1991 ומהווה את לב העשייה התרבותית בעיר, יזכה לראשונה מאז הקמתו, לפני כ-35 שנה, למתיחת פנים כוללת ויסודית בעלות של מיליוני שקלים, אשר תהפוך אותו לאחד מאולמות התרבות המתקדמים והמודרניים באזור.

כזכור, לפני כשנתיים הושלם השלב הראשון של הפרויקט במסגרתו שופצה באופן נרחב המבואה המרכזית (הלובי) של ההיכל. כעת, העבודות עוברות לחלקו הפנימי של המבנה ומגיעות לעומק האולם המרכזי. במסגרת השלב הנוכחי, ההיכל ישודרג מהמסד עד הטפחות: כל הכיסאות הישנים באולם יוחלפו במושבים חדישים ונוחים, יותקנו שטיחים, קירות ותקרות אקוסטיות חדשות, ותתבצע עבודה מקיפה לחידוש הבמה, חדרי השחקנים וחדרי הספח לרווחת האמנים המגיעים להופיע בעיר.

ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, מציינת: "היכל התרבות שלנו הוא הלב הפועם של עולם התרבות והפנאי באור יהודה, ולאחר שהשלמנו את שדרוג המבואה, הגיע הזמן להעניק לתושבינו אולם מודרני, נוח ונגיש העומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר. אנחנו משקיעים משאבים רבים כדי להביא את קדמת הטכנולוגיה, האקוסטיקה וחוויית הצפייה ישירות לכאן מבלי שהתושבים יצטרכו לנסוע לערים אחרות. נמשיך לפתח, לחדש ולהציב את התרבות בראש סדר העדיפויות העירוני".

מלבד הנראות הכללית והאסתטיקה החדשה, הפרויקט עליו אמון אגף תחזוקת מוסדות חינוך וציבור בראשות טוני אדיב כולל טיפול עומק בתשתיות הנדסיות מורכבות. בין היתר, מבוצעות עבודות שדרוג מקיפות למערכות החשמל והתאורה, מערכות המולטימדיה, התקשורת והאקוסטיקה. כמו כן, מוחלפות מערכות המיזוג והאינסטלציה, ומטופלים נושאי הבטיחות, המדרגות ומערכות הצוגים של הבמה. דגש מרכזי ובלתי מתפשר בפרויקט מושם על נושא הנגישות במטרה להבטיח כי האולם המחודש יהיה נגיש באופן מלא ומזמין עבור אנשים עם מוגבלויות.


צילום: דוברות עיריית אור יהודה