ראש עיריית אור יהודה ליאת שוחט הציגה בוועידת השלטון המקומי את המהפך הכלכלי של העיר
בפאנל מומחים מיוחד בוועידה השנתית, שיתפה שוחט במודל הייחודי של אור יהודה להפיכת תשתיות עירוניות לנכסים מניבים והכריזה על הקמת יחידה כלכלית פורצת דרך: "התחרות על התושב מחייבת אותנו לייצר מקורות הכנסה עצמאיים כדי להעניק את החינוך, התרבות ואיכות החיים הטובים
עיריית אור יהודה ממשיכה לבסס את מעמדה כרשות מובילה בחדשנות ניהולית וכלכלית בשלטון המקומי. ראש העירייה, ליאת שוחט, השתתפה ביום שלישי בוועידת השלטון המקומי ולקחה חלק בפאנל ראשי רשויות מרכזי שעסק בשאלה: "כיצד יכולות רשויות מקומיות לזהות, לפתח ולממש יוזמות כלכליות מניבות?". הפאנל, בהנחיית העיתונאי אטילה שומפלבי ובשיתוף מרכז השלטון המקומי ורשת "מעוז", ריכז כמה מראשי הערים הבולטים בישראל לדיון על חיזוק החוסן והעצמאות התקציבית של הרשויות בעידן של משברים מתמשכים.

במהלך הדיון הציגה שוחט את שינוי התפיסה העמוק שעוברת אור יהודה בשנים האחרונות - מעבר מניהול פסיבי של תשתיות ליוזמה אקטיבית וייצור מנועי צמיחה עצמאיים. שוחט חשפה בפני באי הוועידה כי העירייה שוקדת בימים אלו על הקמת יחידה כלכלית במודל תקדימי וקבוע, שנועד להבטיח את המשכיות הידע והיציבות הפיננסית של העיר לטווח הרחוק.
ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, שיתפה בפאנל: "אנחנו מובילים באור יהודה שינוי תפיסה מרכזי: הפסקנו להסתכל על תשתיות פיזיות כמו מבנים, חניונים וקרקעות כעל מקור להוצאות ותחזוקה בלבד, ואנו חותרים להפוך אותם לנכסים מניבים שמייצרים רווח כלכלי נקי. כולנו, ראשי הערים, מתחרים על התושבים ורוצים שהם יבחרו בנו. אנחנו עושים את זה באמצעות חינוך מעולה, תרבות עשירה, תחושת ביטחון והשקעה בקהילה. כדי לתת את הכי טוב שיש ולא להישאר מאחור, אני חייבת לחפש כל הזמן מקורות הכנסה חדשים שיעשירו את סל השירותים לתושב.

"העצה המובילה שלי לראשי הרשויות היא אל תבססו פיתוח כלכלי על אינטואיציה או על פרויקטים מקריים", מוסיפה שוחט. "תקימו תשתית ארגונית סדורה ושגרות ניהול קבועות שמעגנות את הפעילות הכלכלית במחויבות קשיחה של בעלי התפקידים הבכירים. הסוד שלנו באור יהודה הוא העבודה בגובה העיניים – יחד עם מנכ"ל העירייה, הגזבר, מנכ"ל החברה הכלכלית וראש תחום טכנולוגיות, בלי אגו ובלי מסכות. זה המפתח האמיתי למימוש ההזדמנויות ב'פריים לוקיישן' המנצח של העיר".

כדוגמה מעשית לרוח היזמית בעיר, שיתפה שוחט בהצלחת האקתון מיוחד שנערך בשבוע שעבר בעירייה, שבו חברו עובדי ומנהלי דרג הביניים כדי להציף רעיונות מחוץ לקופסה לפיתוח כלכלי עירוני. מהמפגש עלו יוזמות מפתיעות ויישומיות שהעירייה כבר מתכוונת לקדם במרץ, ללא צורך בהשקעות עתק.
כמו כן, הוצג פרויקט חלוצי שמובילה העיר להקמת מתקן אגירת אנרגיה בתחומי העיר – מיזם שהחל כרעיון אסטרטגי ממוקד לניצול משאבים והתרחב במהירות לבחינת פרויקטים כלכליים ואנרגטיים נוספים, הממנפים את יתרונה הגיאוגרפי והסטטוטורי של אור יהודה לטובת רווחת התושבים.
צילומים: ועידת השלטון המקומי, MUNI EXPO 2026