אור יהודה, קריית אונו וגבעתיים אמרו תודה לצוותי החינוך המיוחד

מתי"א במשרד החינוך הפיק ערב מיוחד שבו הועלו תוצרים של תלמידי וילדי החינוך המיוחד בשלוש הערים. האירוע נערך השנה לראשונה באור יהודה כערב הפתיחה של שבוע החינוך


ערב הוקרה לאנשי החינוך המיוחד, שמופק מדי שנה על ידי מתי"א (מרכז תמיכה יישובי-אזורי) במשרד החינוך בניהולה של אורלי ציפין התארח בהיכל התרבות באור יהודה. האירוע המרגש התקיים במעמד ראשי העיריות, ליאת שוחט (אור יהודה), ישראל גל (קריית אונו) ורן קוניק (גבעתיים) ובהשתתפות סגני ראשי עיריות, מנכ"לים, מנהלות אגפי החינוך ומפקחות על החינוך המיוחד. 

מטרת הערב, שפתח את שבוע החינוך באור יהודה ונערך לראשונה בעיר, הייתה הציג את העשייה החינוכית המשמעותית של מסגרות החינוך המיוחד. את הערב פתחו ילדי גן אלון מאור יהודה שביצעו מספר שירים וריקודים על הבמה. ליאת שוחט התרגשה מאוד לנוכח הביצוע שלהם ועלתה אל הבמה כדי לחבק אותם ולהודות להם. לאחר מכן הופיעו תלמידי בי"ס אמונים בגבעתיים עם מחרוזת שירים משלהם.

בהמשכו של הערב הוצגה עשייה ייחודית של שלוש הערים כאשר גני דוכיפת וכחל מקריית אונו הציגו פעילות מרתקת ומשותפת בשיתוף הספארי. תלמידי בי"ס שיזף מאור יהודה הציגו את השתתפות תלמידי החינוך המיוחד במסגרת פרויקט עיר המח"ר ללימודי מתמטיקה, חלל ורובוטיקה. תלמידים בי"ס בורוכוב מגבעתיים הציגו את פרויקט "coffee with offee" שמתבצע בכיתה תקשורתית שהקימה בית קפה אחת לשבוע והכיתה המקבילה מגיעה להתארח.

ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, בירכה את הנוכחים: "אור יהודה היא עיר מלאת אתגרים וברוכת כישרונות. אנו משקיעים משאבים רבים בחינוך, אבל יש דבר אחד שכסף לא יכול לקנות – יכולת הכלה וקבלת האחר. אנו עושים הכול כדי שכל התלמידים שלנו ירגישו שווים בשווים. והמטרה והדרייב שלנו היא לצמצם כמה שניתן את הפערים. בזכות אנשים יקרים כמוכם, אין לי ספק שהאתגר הזה אפשרי".

ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו: "אני נשוי לגננת בחינוך המיוחד, וכך יוצא שאני מכיר את התחום מקרוב. אני שומע באופן קבוע על הרגעים הקשים ועל האתגרים שבעבודה עם החינוך המיוחד, עם ילדים מיוחדים. אני גם רואה ושומע את הסיפוק והאושר עם כל הצלחה קטנה, בחן ובצניעות. כך המילה הצלחה מקבלת מימד אחר לגמרי. הצלחה בעבודה עם ילדי מערכת החינוך המיוחד היא תוצר של רגעים קטנים, של שניות והיא נשמעת בקול אוהב, שקט אך מלא סיפוק. אני מבקש להודות ולהוקיר את כל עובדות ועובדי מערכת החינוך המיוחד בקריית אונו, במשרד החינוך ובמתי"א על עבודתם החשובה, הסיזיפית, שנעשית בשטח באהבה רבה. על יצירת סביבה תומכת ומאפשרת בעיר שלנו, מגיל הגן ועד י"ב. יש לכם בהחלט על מה להתגאות".

צילומים: וידאו אקשן