מרכז קזז לצעירים אור יהודה אירח את פרופ' גבריאל הלוי

הלוי, מרצה בכיר בתחום המשפט הפלילי בקריה האקדמית אונו, הרצה בפני צעירי העיר על האתגרים הרבים בתחום, על פענוח פשעים וכן על האופן שבו משתמשים כיום בראיות


מרכז קזז לצעירים ממשיך לקיים פעילויות וסדנאות לצעירי העיר, ובשבוע שעבר אירח את פרופ' גבריאל הלוי, מרצה בכיר בתחום המשפט הפלילי בקריה האקדמי אונו להרצאה מרתקת. ההרצאה עסקה בנושא המשפט הפלילי בעידן המודרני והתמקדה בנושא ההתפתחויות הטכנולוגיות בעידן המודרני אשר הציבו אתגרים רבים בפני המשפט הפלילי, הן בפענוח פשעים ובהטלת האחריות הפלילית והן ביצירת עבירות פליליות חדשות ועבריינים חדשים.

 

במסגרת ההרצאה ציין הלוי כי תפקיד מרכזי ממלאת הבינה המלאכותית, אך לצידה גם אמצעים וראיות פורנזיות שהפכו חלק בלתי נפרד מהמשפט הפלילי (לדוגמה DNA, טביעות אצבע וניתוחים שלאחר המוות). לדבריו, ה"מחיר" של שימוש בראיות מסוג זה כרוך פעמים רבות בוויתור על מיומנויות בסיסיות שהיו מנת חלקם של המשפטנים בעבר, והתחליף אינו מדויק בהכרח. במסגרת ההרצאה נפתח צוהר לעולם זה של המשפט הפלילי בעידן המודרני.

 

האורחים לקחו חלק פעיל בהרצאה שהפכה לדיון פורה ומעניין. בין המשתתפים היו סגנית ראש העיר, ימית קרקוקלי, צוות הקריה האקדמית אונו, סטודנטים וצעירים תושבי העיר.