הסופר אלי עמיר והזמרת רונית שחר התארחו בספרייה העירונית

"נפגשים" מרכזים קהילתיים הפיק אירוע פתיחת שנה של "קוראים ביחד" בהשתתפות הסופר שתיאר את מסעו בספרו האחרון "נער האופניים" והזמרת שביצעה את מיטב שיריה המוכרים והאהובים


הסופר אלי עמיר והזמרת רונית שחר התארחו בשבוע שעבר בספרייה העירונית במסגרת אירוע פתיחת שנה של "קוראים ביחד" המתקיים באמצעות "נפגשים" מרכזים קהילתיים. בזמן שעמיר מגולל את סיפור חייו דרך ספרו האחרון "נער האופניים", הזמרת רונית שחר שרה משיריה המוכרים והאהובים בין אנקדוטה לאנקדוטה.

 

בספרו "נער האופניים" הסופר עמיר חושף את סיפור חייו, מגולל כיצד עלה עם משפחתו מבגדד כשהוא בן 12, משתף על קשיי הקליטה במעברה בשנות החמישים ועל העובדה שהוא היחיד מהמעברה שנשלח לקיבוץ ובכך נחשף ל"צברים", דבר שגרם לו להחליט שהוא יעשה הכול כדי להתערות בחברה ולהצליח כמוהם.

התרבות במרכז

אלי עמיר החל לכתוב כתיבה ספרותית בשנות ה-80 אחרי קריירה ענפה ומכובדת במגזר הציבורי. היה חשוב לו מאוד לספר על עליית יהודי עירק ולהפוך להם לפה.

מספריו הידועים תרנגול כפרות, מפריח היונים, אהבת שאול ואחרים, כשכולם הפכו לרבי מכר שתורגמו לשפות רבות כולל ערבית וזכו להצלחה רבה. על ספרו "נער האופניים" הוא קיבל לאחרונה את פרס ברנר לשנת 2019.

 

האירוע נערך בהשתתפות נציגי "נפגשים" ובראשם סגן ומ"מ ראש העיר, אלירן אליה, המשמש כיו"ר ההנהלה, ומנכ"לית נפגשים, לאה כץ. הערב הופק על ידי מנהלת הספרייה יפה נפתלי יחד עם מחלקת פנאי וקהילה, לבנה שתיוי.

 

צילומים: נירה יוגב