יצחק נבון

רוחל'ה ענב, מנהלת בית ספר

מנהלת בית ספר
רחוב כרמל 3
בית ספר יסודי א`-ו`

בית ספר יסודי א`-ו` (בשנתו הראשונה של בית הספר לומדות כיתות א'-ה')

מנהלת בית ספר : רוחל'ה ענב

כתובת : רחוב כרמל 3
טלפון לפניות ויצירת קשר:
073-3388760

אתר בית הספר

בבית הספר בשנת תשפ"ב קיימות שכבות א'-ה'.
בנבון מאמינים שיש קורלציה גדולה מאוד בין גוף לנפש. אנו מאמינים שאקלים מיטבי ישפר את יכולות הלמידה של התלמידים והמורים ותינתן הזדמנות שווה לכל באי ביה"ס לפרוח ולהתקדם. לכן אנו מקדמים ומאוד מאמינים ב-sel (למידה חברתית רגשית) המתבטא אצלנו בכל שיעור ושיעור.
הלמידה בנבון מבוססת על פיתוח לומד עצמאי ובהלימה לעוגני משרד החינוך. אנו מאמינים בלמידה דיפרנאצלית לכל שכבות הגיל- איתי, לידי במרחב ובשימוש בביה"ס כפלטפורמה להקניית מיומנויות למידה, עבודות חקר ולמידה מבוססת פרוייקטים (PBL) המניבות תוצרים.
אנו מאמינים בהקניית ערכים כאשר בראשם נחישות, כבוד ואמפתיה, שמים דגש על עבודה בצוות ובתקשורת המתבטאת בשני מישורים: תקשורת בינאישית עם כל המשתמע מכך - מעגלי שיח, העצמה אסטרטגיות לפתרון קונפליקטים, דיבור בציבור, ותקשורת דיגיטלית - סיפורים אינטראקטיביים אנימציה, צילום ועריכה, ומיומנויות תקשוב של המאה ה-21.


ערכים מובילים: נחישות, כבוד, אמפתיה

נחישות – היכולת להצליח למרות האתגרים. טיפוח תחושת מסוגלות בכל תלמיד ותלמידה שהם יכולים וניחנו בכוחות הפנימיים לנצח ולכבוש כל יעד שיבחרו בו
כבוד – הפגנת יחס מכבד כלפי כל אדם. לכל אדם מגיע כבוד בסיסי – למורים, להורים ולתלמידים
אמפתיה  - בעידן הרשתות החברתיות, שבו קל להסתגר ולהתבודד, או לומר דברים מבלי לחשוב על כוחם והשפעתם  אנחנו רואים חשיבות בפיתוח מיומנויות המאפשרות לתלמיד לראות ולהבין את האחר, ומעבר למתן כבוד, גם מתן תמיכה, הענקת תחושת שייכות והקשבה שיוויונית לתחושות כל אחד.

תכניות חינוכיות פעילות בבית הספר

חושבים שפה
כיתות ג`-ה` | תכנית שנתית

  • מהות התכנית: הקניית ורכישת מיומנויות הקריאה וכישורי שפה
  • במסגרת התכנית מתקיימים שיעורי "מודלינג" בכיתות המועברים על ידי מדריכים ממכון חדד שבאוניברסיטת בר אילן
  • מחנכות כיתות אלה מודרכות על ידי מדריכת המכון ומדריכה בית ספרית, ומטמיעות את דרך העבודה בשאר שיעורי המקצועות רבי המלל
  • תלמידים מתקשים זוכים לשיעורי הוראה מותאמת הניתנים על ידי מאבחנים של מכון חדד
  • גוף מפעיל: מכון חדד

שחמט
כיתות א'-ב' | תכנית שנתית

  • מהות התכנית: לימודי שחמט לפיתוח החשיבה
  • גוף מפעיל: עיריית אור יהודה

עיר המח"ר
כיתות ג'-ה' | תכנית שנתית

  • מהות התכנית: תכנית מחר היא תכנית לה שותפים משרד החינוך, משרד המדע, חברת YTEK והטכניון. התכנית הינה במימון עיריית אור יהודה, ובמסגרתה לומדים תלמידי כיתות ג-ה' 2 ש"ש מדעים, רובוטיקה ועוד תחומים הקשורים למדע ולמתמטיקה, מתוך מטרה לפתח דפוסי חשיבה מתמטית ובקיאות בתחומי המדעים בקרב התלמידים
  • גוף מפעיל: עיריית אור יהודה, בשת"פ עם הטכניון

עיצוב גרפי ומידול בתלת מימד
כיתות ד`-ה` | תכנית שנתית

  • מהות התכנית: הקניית ורכישת מיומנויות עיצוב בתלת מימד בתוכנת בלנדר, ועיצוב גרפי בתוכנת קאנבה.
  • התלמידים לומדים את יסודות העיצוב הגרפי, שילוב צבעים נכון על המסך, שימוש בקשת האפשרויות הרחבה של תוכנת עיצוב גרפי.
  • במהלך השנה התלמידים מעצבים כרזות אינפוגרפיק, שלטים, סיסמאות ומסמכים מעוצבים כצורת ביטוי אישית לתכני המקצועות אותם הם לומדים.

שפה ותרבות דרום אמריקה
כיתה ה' | תכנית שנתית

  • מהות התכנית: היכרות עם שפות ותרבויות אמריקה.
  • הוראת יסודות השפה הפורטוגזית של ברזיל והספרדית של מדינות אמריקה הדרומית.
  • למידת המפה והיכרות עם המדינות בדרום אמריקה
  • היכרות עם ההיסטוריה העשירה של דרום אמריקה, תוך דגש על תגליות גיאוגרפיות ונקודות מפנה הסטוריות – גילוי וכיבוש דרום אמריקה על ידי הקונקוויסטדורים הפורטוגלים, תקופת העבדות, התפתחות הקפוארה, הסמבה והכדורגל.

גוף מפעיל: תלמידי בית הספר בהובלת מורה לגיאוגרפיה

חינוך פיננסי
כיתות ד'-ה' | תכנית שנתית

  • תוכנית אשר מטרתה להכיר לתלמידים יסודות בהתנהלות נבונה עם כסף.
  • התוכנית מייצרת סימולציות ממצבי אמת, המבוססים על סקרים אמיתיים המשקפים נתוני אמת בישראל.
  • התלמידים מתנסים במקצועות שונים, שוכרים דירות, מנהלים הוצאות ברמה יומית, שבועית, חודשית

גוף מפעיל: תלמידי בית הספר בהובלת רכז שכבות ג'-ה'

חשיבה מחשובית ורובוטיקה
כיתות ד'-ה' | תכנית שנתית

  • התוכנית מפתחת את האוריינות הדיגיטלית ואת מיומנויות החשיבה האלגוריתמית באמצעות התנסות מעשית בסביבת הפיתוח סקראץ' ובתכנות רובוט בסביבה וירטואלית ופיזית. במסגרת שיעורי הלימוד התלמידים מתנסים ביסודות התכנות, פירוק תהליך למרכיביו, שכתוב פקודות וכתיבת תוכנית בקוד תוך שימוש  בלבני פעולה. הלמידה מתבצעת בסביבת ענן "מגרש המשחקים  Skillz" המאפשרת גישה לעבודות שמורות מכל מקום תוך שימוש בהזדהות אחידה של משרד החינוך.

    גוף מפעיל: תוכנית של "חטיבת תקשוב וטכנולוגיות בחינוך" בהובלת המורה למדעים

יישומי מחשב
כל תלמידי בית הספר | תכנית שנתית

  • התוכנית להתאמת מערכת החינוך הישראלית למאה ה-21 מציגה את הדרך לדמות הבוגר ואת המיומנויות שעליו לרכוש, שימוש בכלי תקשוב ואוריינות המידע הן מיומנויות חשובות עליהן אנו שמים דגש. תלמידי כיתה א'-ג' לומדים  יישומי מחשב אופיס Office: הקלדה, שמירה, הכנת מצגות ועבודות הגשה, כמו כן כלים דיגיטליים שונים, עבודה בסביבת ענן ושימוש בציוד היקפי. תלמידי ד-ה לומדים לעבוד בסביבת הענן של גוגל לחינוך, יוצרים מסמכים ומצגות שיתופיים ועובדים בכלי יצירה גרפית שיתופיים.

    גוף מפעיל: בהובלת רכז תקשוב

אומנות עיצובית ופלסטית
כל תלמידי בית הספר | תכנית שנתית

  • תכנית אשר לפתח שפה חזותית, ראייה וטכניקה עיצוביות אצל התלמידים

  • במהלך התוכנית הילדים מתנסים בטכניקות שונות ומגוונות כמו: רישום, ציור בחומרים שונים, פיסול, הדפסה, צילום והדבקה.

  • מטרת התוכנית היא הכרות עם מגוון חומרים וטכניקות, פיתוח הדמיון, הביטוי האישי ופיתוח החשיבה היצירתית.

  • גוף מפעיל: תלמידי בית הספר בהובלת מורה לאומנות א'-ה'.

זמן כוכבים (ילדים מלמדים ילדים)
כל תלמידי בית הספר | תכנית שנתית

התוכנית הייחודית מיועדת לתת במה לתלמידי הכיתות הגבוהות, ד-ה, ולאפשר להם להעביר תכני העשרה לבחירתם עבור תלמידי הכיתות הצעירות. התלמידים הצעירים נרשמים ל"חוגים" אותם מלמדים התלמידים הגדולים, במהלך שעה שבועית קבועה במערכת. השיעורים יכולים להתמקד בקונדיטוריה, ריקוד, תיכנות אפליקציות, אימוני כדורגל וכדורסל, אוריגמי ועוד.

גוף מפעיל: שכבת ד-ה בהובלת המנהלת וצוות המורים
 

מיומנויות לחימה והגנה עצמית
כל תלמידי בית הספר | תכנית שנתית

כל תלמיד מקבל שיעור ספורט נוסף במערכת, המתמקד במיומנויות לחימה והגנה עצמית: איפוק, יציבה נכונה, איזון, אחווה והעלאת הביטחון העצמי. השיעורים מתמקדים בלמידת שליטה עצמית ומתן כבוד לאחרים. באמצעות הגנה עצמית, התלמידים לומדים איך למקד את התקשורת שלהם בדיבור ובשיח ולא באלימות. 

אנימציה
כל תלמידי בית הספר | תכנית שנתית

בשכבת א': הילדים מחזקים את המוטוריקה העדינה ואחיזת עפרון, מפתחים תפיסה מרחבית וחשיבה יצירתית אומנותית.

שכבות ב'-ה', בנוסף למוזכר בשכבה א', מטמיעים מיומנויות מחשב, פעילויות דיגיטליות ושילוב האומנות המסורתית (ציור בנייר ועפרון) עם אומנות דיגיטלית. (עבודה עם תוכנות מחשב), תוך הקניית עקרונות האנימציה.