הקו הסגול מתוכנן לקשר את האזורים המזרחיים של מטרופולין תל-אביב אל מרכז העיר תל-אביב ויעבור במפלס הקרקע. אורכו הכולל של הקו צפוי להיות כ-27 ק"מ.

תוואי הקו

הקו מורכב מזרוע מרכזית שתחילתה במתח"ם 2000 (תחנת רכבת 'סבידור') והמשכה דרך הרחובות: ארלוזורוב, בן-יהודה, אלנבי, העלייה, לוינסקי, ההגנה, דרך השלום (תל-אביב), דרך אלוף שדה (גבעתיים- ר"ג), מחלף אלוף שדה ודרך שיבא. מאזור המרכז הרפואי שיבא מתפצל הקו לשתי זרועות:

הצפונית - תעבור ברחובות רפאל איתן (רמת גן), קציר (קרית-אונו), חציית כביש 471, אנה ומקס ווב (רמת גן) לאורך אונ' בר אילן וז'בוטינסקי (גבעת שמואל).

הדרומית - תחילתה באזור מרכז בית החולים שיבא, המשכה על כביש 4612 המתוכנן עד לכביש 461 (דרך לוד), ומשם מזרחה לאורך כביש 461 בתחום הרשויות אור יהודה ויהוד-מונוסון ועד לקצה הזרוע בכביש 40, צומת בני עטרות (מחלף טייסים המתוכנן).

דיפו ומרכז תחבורה

הזרוע הדרומית של הקו מתוכננת להגיע עד לכביש מס' 40, מחלף טייסים המתוכנן. בקצה הקו מתוכננים דיפו (מרכז תחזוקה לרק"ל, ומרכז תחבורה הכולל מסוף אוטובוסים וחניון חנה וסע הכולל 2,000 מקומות חניה). מרכז התחבורה ימוקם בגבול המזרחי של מטרופולין תל אביב, ויהיה בעל חיבור לכביש רוחב חדש שייחבר את כביש 6 עם כביש 40. הדבר יאפשר לנהגים רבים להחנות את רכבם ולנסוע בתחבורה ציבורית יעילה למרכז המטרופולין.

מוקדים חשובים לאורך התוואי ומפגש עם אמצעי תחבורה אחרים

תחנת רכבת ישראל סבידור מרכז (בסמוך לתחנת הקו האדום), מפגש עם הקו הירוק בצומת ארלוזורוב-אבן גבירול בתל אביב, מס' רחובות מרכזיים בעיר תל-אביב, מפגש עם הקו האדום בצמת אלנבי-יהודה הלוי, מפגש עם הקו הירוק בצומת לוינסקי-הר ציון, התחנה המרכזית בתל-אביב, תחנת רכבת ישראל ההגנה, מסוף אוטובוסים במחלף אלוף שדה, המרכז הרפואי "שיבא", אזור בסיס תל השומר המתפנה (המיועד לבינוי של רובע מגורים חדש), אוניברסיטת בר אילן.